Hvordan bruker du nøkkelbrikkene?

Hold brikken inntil den røde sirkelen helt til det lyser grønt, da er døren låst opp.  Dette tar maks et par sekunder.

Bestilling av ekstra nøkkelbrikker. 

For ekstra nøkkelbrikker vil beboerne bli belastet for kr. 200,- pr. stk. Det blir sendt egen faktura på dette.  Disse kan bestilles hos styret ved å sende e-post til styret@solhogda.no

Dette må du opplyse om ved bestilling av ekstra brikker:

Fornavn etternavn, adresse OG H-nummeret.  H-nummeret er ikke det samme som andelsnummer eller leilighetsnummer.  H-nummeret kan for eksempel være H0201. Brikkene må hentes hos vaktmestersentralen i åpningstiden mot fremvisning av legitimasjon (for åpningstider hos OVS - klikk her) .  Det går ikke an for slektninger eller andre å bestille og få brikkene levert på annen adresse.  Bestillinger som ikke inneholder den nødvendige informasjonen blir ikke besvart.

 

Hva skjer ved strømbrudd?

Alle brikkelesere er koplet til batteri back-up og nøkkelbrikkene vil derfor virke som de skal ved eventuelt strømbrudd.

Hva med nøkkelbrikker som ikke virker?

Disse valideres på brikkeleseren som er montert på høyblokka.  Brikken holdes over den røde lyssirkelen til lyden skifter tone, etter noen få sekunder.  Lyset skifter ikke nødvendigvis til grønt.

Låser til kjellere, vaskerier og felles sykkelskur

De samme nøkkelbrikkene vil også gå til disse låsene.  Beboerne vil ha de samme tilganger som tidligere (sin egen kjeller og nærmeste vaskeri).

Dersom du mister nøkkelbrikker

Må du varsle styret på styret@solhogda.no og assistentpartner på post@assistentpartner.no. Da vil tilgangene til den aktuelle brikken bli slettet.  Dette er viktig for å unngå at nøkkelbrikker kan misbrukes.

Opplys enten om fargen på den brikken du mistet, eller fargene på de du har igjen. Dette for at vi skal kunne deaktivere riktig brikke.

 

Hilsen

Styret

.